Всі матеріали експертної групи базуються на матеріалах та методичних рекомендаціях Центру практичної психології і соціальної роботи Інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського Департаменту освіти і науки Полтавської обласної адміністрації
Кременчуцька районна державна адміністрація
Відділ освіти, сім’ї, молоді та спорту
Районний центр практичної психології і соціальної роботи
ЗАКЛЮЧЕННЯ
експертної групи Кременчуцького районного центру
практичної психології і соціальної роботи
Експертиза від «___» _________________ 20____
р. щодо відповідності стандартам (критеріям) поданих корекційно-розвивальних,
навчальних програм показала такі результати:
Психологом (ПІП) __________________________________________________________________
Назва навчального закладу ___________________________________________________________
району (міста) ______________________________________________________________________
Подано:
ü
корекційно-розвивальну програму
__________________________________________________
ü
навчальну програму
______________________________________________________________
ü
інформаційну
програму___________________________________________________________
Реєстраційний номер: _______________________
Аналізується програма
_______________________________________________________________
___________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________
Мета програми полягає
у: ____________________________________________________________
___________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання програми:
_________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Загальні
висновки та рекомендації __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Голова експертної групи: ________________ /
__________________________________________
Члени експертної групи: ________________ /
__________________________________________
________________ / __________________________________________
________________ / __________________________________________
________________ / __________________________________________
________________ / __________________________________________
Кременчуцька районна державна адміністрація
Відділ освіти, сім’ї, молоді та спорту
Районний центр практичної психології і соціальної роботи
ЗАКЛЮЧЕННЯ
експертної групи Кременчуцького районного центру
практичної психології та соціальної роботи
Експертиза від ___________ 20____ р. щодо
відповідності стандартам поданих психодіагностичних методик показала такі
результати:
Психолог (ПІП)
____________________________________________________________
Назва навчального
закладу ____________________________________________________ району (міста) _______________________________________________________________
Подано перелік, який
складається з ___________ психодіагностичних методик
Реєстраційний номер:
_________________________________________________
Основні
напрями психологічних і соціологічних досліджень і відповідності поданих
методик стандартним вимогам
Дослідження
готовності дитини до навчання у школі __________________________________
Дослідження
психологічної адаптації учнів 1-х, 5-х, 10-х класів _________________________
Дослідження
особливостей пізнавальної сфери школяра _______________________________
Дослідження
професійних здібностей і нахилів старшокласників ________________________
Дослідження
особливостей особистісної сфери дитини ________________________________
Дослідження
особливостей особистісної сфери дитини ________________________________
Дослідження
особливостей емоційної сфери учня _____________________________________
Дослідження
міжособистісних стосунків серед учнів, учителів, батьків ___________________
Дослідження
особливостей навчально-виховного процесу ______________________________
Соціологічні
дослідження _________________________________________________________
Загальні висновки та
рекомендації __________________________________________________
Голова експертної групи: ________________ /
__________________________________________
Члени експертної групи: ________________ /
__________________________________________
________________ / __________________________________________
________________ / __________________________________________
________________ /
__________________________________________
________________ / __________________________________________
Кременчуцька районна державна адміністрація
Відділ освіти, сім’ї, молоді та спорту
Районний центр практичної психології і соціальної роботи
Критерії експертизи корекційно-розвивальних програм
/надається на вимогу заявника/
експертної групи Кременчуцького районного центру
практичної
психології та соціальної роботи
Назва програми __________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
Автор (ПІП, посада, назва закладу)
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Предмет експертизи
|
Критерії поглибленого аналізу
|
Якісна оцінка по шкалі
|
||
Відповідає
|
Відповідає частково
|
Не відповідає
|
||
Принципи створення програм
|
Принцип системності
корекційних, розвивальних, профілактичних завдань
|
|
|
|
Принцип єдності
корекції та діагностики
|
|
|
|
|
Принцип дотримання
вікових, психологічних, особистісних особливостей клієнта
|
|
|
|
|
Принцип активного
використання найближчого соціального кола у програмі
|
|
|
|
|
Принцип орієнтації
на різні рівні організації психічних процесів
|
|
|
|
|
Принцип поступового
ускладнення матеріалу
|
|
|
|
|
Принцип урахування
емоційної складності матеріалу
|
|
|
|
|
Вимоги щодо складання програми
|
Чітке формулювання
мети
|
|
|
|
Підбір конкретних
методик і технік для роботи
|
|
|
|
|
Підготовка
необхідних матеріалів та обладнання
|
|
|
|
|
Чітке визначення
форми роботи (групова, індивідуальна, змішана)
|
|
|
|
|
Визначення
загального часу для здійснення всієї програми
|
|
|
|
|
Визначення
періодичності необхідних зустрічей та їх тривалість
|
|
|
|
|
Розробка конкретної
програми в цілому та визначення змісту кожного заняття
|
|
|
|
|
Наявність
методичних рекомендацій для батьків, педагогів
|
|
|
|
|
Планування форм
участі інших осіб (соціальних педагогів, педагогів, медиків тощо)
|
|
|
|
|
Визначення форм і
засобів відстеження динаміки програми (ходу впровадження результативності)
|
|
|
|
|
Оцінка можливостей
реалізації програми, внесення доповнень та змін до програми у ході роботи
|
|
|
|
|
Можливості
подальшого супроводу учасників програми після її завершення
|
|
|
|
|
Оцінка ефективності
реалізованої програми
|
|
|
|
|
Особливості побудови програми
|
Пояснювальна записка розкриває:
|
Х
|
Х
|
Х
|
Актуальність даного
напрямку корекційно-розвивальної роботи
|
|
|
|
|
Особливості
розвитку дітей даного віку
|
|
|
|
|
Аналіз попереднього
обстеження дітей, які мають показники, що виходять за норму
|
|
|
|
|
Пояснювальна записка включає:
|
Х
|
Х
|
Х
|
|
Мету програми
(сприяти, розвивати, формувати)
|
|
|
|
|
Завдання програми
(розвивати, сприяти, формувати, діагностувати, коригувати)
|
|
|
|
|
Перелік методів та
форм роботи, які будуть використовуватись під час занять
|
|
|
|
|
Перелік
діагностичних методик
|
|
|
|
|
Кількість занять,
годин
|
|
|
|
|
Тривалість занять
|
|
|
|
|
Періодичність
занять
|
|
|
|
|
Кількість дітей у
групі
|
|
|
|
|
Прогнозований
результат від роботи з дітьми за даною програмою (підвищення рівня, розвиток
тощо)
|
|
|
|
|
Форми і засоби відстеження
динаміки програми
|
|
|
|
|
Механізми оцінки
ефективності програми
|
|
|
|
|
Тематичний план включає:
|
Х
|
Х
|
Х
|
|
Тему занять
|
|
|
|
|
Кількість занять за
даною темою
|
|
|
|
|
Конспект заняття містить:
|
Х
|
Х
|
Х
|
|
Тему заняття
|
|
|
|
|
Мету заняття
(встановлення, створення, розвиток, формування, стимулювання тощо)
|
|
|
|
|
Матеріал, що
використовується на занятті (кольорові олівці, аркуші паперу, таблиці, картки
тощо)
|
|
|
|
|
Хід заняття (назва
вправи чи гри, тривалість, інструкція для дітей чи тренера/ведучого, хід гри)
|
|
|
|
|
Методичні
рекомендації (педагогам, батькам)
|
|
|
|
|
Список використаної
літератури
|
|
|
|
|
Вимоги щодо оформлення програми
|
Титульна сторінка
відповідно форми затвердженої в ОЦППСР
|
|
|
|
Друга сторінка із
зазначенням назви розробки, автора, закладу, року, кількості сторінок;
анотації; рецензентів або рішення органу на якому затверджено програму
(методичне об’єднання), його номер та дата
|
|
|
|
|
Нумерація сторінок
|
|
|
|
|
Зміст програми з
зазначенням сторінок на третій сторінці
|
|
|
|
|
Наявність у змісті
пояснювальної записки, тематичного плану, конспектів занять, методичних
рекомендацій, списку використаної літератури
|
|
|
|
|
Розташування
літературних джерел у алфавітному порядку
|
|
|
|
|
Посилання по тексту
програми на літературні джерела із зазначенням номера джерела та сторінки
|
|
|
|
|
Коефіцієнт відповідності
|
|
Дата експертизи
___/___/ 20___ р.
Експерт______________________/________________
.
Експерт______________________/________________ .
Експерт______________________/________________
Кременчуцька районна державна адміністрація
Відділ освіти, сім’ї, молоді та спорту
Районний центр практичної психології і соціальної роботи
РІШЕННЯ
експертної групи Кременчуцького районного центру
практичної психології та соціальної роботи
Від «____»
______________ 20___ р. , протокол № ____________
___________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Голова групи ________________ /
__________________________________________
Секретар
експертної групи ________________ /
__________________________________________
М.П.
Формування експертного висновку
та структура аналітичного звіту
Весь накопичений матеріал повинний бути представленим експертом у
вигляді експертного висновку. Для цього експерт перевіряє свої власні висновки за
всіма перерахованим
критеріями на їх внутрішню
узгодженість для загального висновку, який має таку структуру:
1. Детальний опис документів, що
аналізувались:
• методики, програми, посібники,
підручники;
• точні бібліографічні дані -
автори, рік видання, видавництво;
• обсяг – кількість д.а.;
• цільова аудиторія - вік, клас,
тип навчального закладу.
2. Мета і завдання експертизи:
• опис мети і завдань, які
задекларовані авторами матеріалу, що аналізується;
• співставлення задач
з новими стандартами
освіти, завданнями соціально-психологічного
супроводу, вказування на
розбіжності і невідповідності у
реально викладеному матеріалі.
3. Опис предмета
експертизи.
4. Характеристика
предмета експертизи з чітким наголошенням на критеріях аналізу
та, за необхідності,
з описом проведених додаткових досліджень (їх предмет, завдання,
вибірка, інструментарій, результати).
5. Аналіз
відповідності використання форм, методів діяльності та змісту матеріалів:
• віковим,
статевим, регіональним та індивідуальним особливостям учнів;
• іншим об’єктам, в результаті взаємодії з якими,
учасники можуть отримувати таку ж саму інформацію.
6. Визначення можливостей
впливу даного матеріалу
на учня (розвиток; корекція;
реабілітація, уточнення, розширення, поглиблення знань). Експерт має враховувати
наявність різних поглядів
у суспільстві на
дану проблематику; та визначити,
чи не містить аналізований ним
матеріал елементів навчання різним формам девіантної, адиктивної
поведінки або поведінки, що не відповідає рівню розвитку учасників.
6. Розгорнуті
оціночні судження за компонентами матеріалу.
7. Забезпеченість
наочними посібниками, стимульним матеріалом, роздатковими матеріалами,
комп'ютерними програмами:
•
наявність-відсутність таких матеріалів;
• тематична
відповідність;
• оцінка наочних
матеріалів;
• оцінка
сприйняття матеріалу;
• оцінка
ефективності застосування.
8. Загальні
висновки експертизи та рекомендації.
Дата
Підпис
Немає коментарів:
Дописати коментар